. ..буквите кои притаено излегуваат од устата и се редат како славеи и ластовици по жиците во пролет. Photobucket
on Thursday, December 24, 2009
Веќе два дена ги мислам спотовите што ги изгледав и некако ми требаше да дојде 5 часот наутро за да седнам и да ги искоментирам. Не би навлегувал многу во суптилна анализа на сите чекори во создавањето на овие спотови, затоа што финалниот продукт е просто кажано катастрофа. Се работи за најновата Владина кампања за борба против дрогите. Хм, колку ли само елитистички ми звучи ова, а баш помислив на почетокот дека сериозно ќе се борат со неа кога ги фатија тие тоновите "бело" на почетокот.
Има некои аспекти кои од старт почнаа да ме иритираат како на пример сценариото, режијата, времетраењето, квалитетот (дека е добар)... Славен јунак треба да стане тој што се потпишал позади овие спотови - едукативни или пропагандни, затоа што сценаријата се како да се работени на писмена задача од четвртоодделенци. Времетраењето е сечење вени затоа што треба да се има трпение да се изконзумираат сите 5 спотови наеднаш, па макар и еден да седнеш да изгледаш без неколку пати да погледнеш лево-десно.

Уште кога првиот пат ги изгледав овие видеа ми беа некако познати, како да сум ги гледал пред едно 10-15 години. Неосоцијалистички моменти фрчат, страв и трепет се наметнува, уште да бев по панталони и краевите да ми се затресеа од страв. Летање во облаците, искачување на врвот на светот, правење салто назад од 100-ти спрат на зграда од каде единствено небото е твојот дом, возење skate како str8-ерски сегмент, убиства, масакри... подобро би било да се дадоа сите тие пари за да се снима некој хорор филм во наша продукција доколку тоа било целта.

Уште една патетична кампања на Владата за жал, која е срам за сите што имаат барем малку интелигенција без разлика дали се дрогираат или не. Пристапот е површен и не приемчив ни за најмалите кои се најмногу едуцирани, додека таргет групата за овие филмови само ќе направи гротеска од целата таа несериозност која е вештачки наметната.

[марихуана] _ [екстази] _ [хероин] _ [кокаин] _ [positiveFilm]

Болна точка кај оваа кампања како и кај претходните е дека се премногу скапи. Премногу се инвестира на непотребно рекламирање "во светот", на правење деца на сила кога парите не ги добиваат луѓето кои место фамилии градат градинки, против пушење, против алкохол, против плукање, против...абе против се'. Кога сите тие пари би биле инвестирани во оригинални и претходно добро анализирани стратегии и резултатите кои ќе беа постигнати ќе покажаа реален ефект во активното општество.
Наспроти ова граѓаните ни стануваат се поочајни и излезот го бараат надвор од вентилаторот.
Се согласувам со едно, потребата од сериозна кампања за штетноста од дрогите е ете како потребна, но прашањето би било - каква би била таа кампања која би делувала како brainwash на младите генерации?

  • Активно држење на предавања во сите училишта
  • медиумите да креираат едукативни емисии со гости експерти од таа област (со средства на Владата)
  • да се прават најразлични креативни конкурси во кои младите ќе бидат активно вклучени, а не само пасивни конзументи на невкусна супа
  • соочување на таргет групата со луѓе кои го поминале тој мрачен пат на дрогите
  • кратки видеа (можеби) кои ќе бидат создадени од младите кои имаат желба да видат како е да се биде дел од еден тим кој создава нешто со кое се бори од злото на денешницата (и јас почнав да станувам морбиден)
Според мене има и други методи како до поискрен пристап до луѓето и освестување на моментот на штетноста. Можеби не секој сака да заврши училиште, да се вработи, да направи 3 деца и да живее среќно до крајот на својот живот. Можеби некој сака да прошета, да експериментира со позитивните можности кои овој живот ги нуди, да вози велосипед околу Европа, да го преплива Универзумот...

невистини за видеото за Марихуаната - Ganja presents:

-никој не краде чанти, автомобили, автобуси, авиони...;
-тешко е да се трча затоа што те мрзи;
-зошто да си одиш со кола да ја лупнеш некаде кога можеш да си одиш пешки или со такси;
-ниедна девојка доцна во ноќта не оди споро како зомби по сред пешачки и чека да ја удри кола;
-јас сум на врвот на светот?!? (ова изгледа како да требало нешто да се каже, да не е само музика)

Нема да ги постирам видеата овде затоа што се одвратни, туку ќе презентирам една позитивна приказна поврзана со кратките филмчиња баш како што се овие ненаменските за кои се изнапишав и троа повеќе.
________________________________________________________________...

*Неверојатна приказна која го вклучува YouTube, мал буџет, но голема креативност и огромен успех. Се работи за "Panic Attack" краток филм на уругвајскиот продуцент Феде Алверез. Откако го закачил краткото видео на YouTube, само по неколку дена, холивудските студија започнале да му тропаат на врата и му понудија филмски договор вреден 30 милиони долари!

„Го закачив видеото во четврток и во понеделеник мојот имејл беше комплетно исполнет со мејлови од холивудските студија. Бевме шокирани. “ вели г-дин. Алварез.

YouTube видеото го чинело уругвајскиот режисер само 300 долари. Сега неговиот долгометражен филм е спонзориран од режисерот на „Spiredman“, Сам Раими, а ќе се снима во Аргентина и Уругвај.

„Ако некој режисер од некоја земја може да го постигне ова, тогаш значи дека секој може да го направи истото.“ вели уругвајскиот режисер.

превземено од IT[dot]com[dot]mk





После ова само како за крај би додал, кога Владата би инвестирала во младите со желба за прогрес, со парите кои се истрошени за оваа кампања ќе се создадеа едно 30тина кратки филмови од кои дел ќе беа наменски, а дел ќе беа оригинални и авторски со кои државата ќе можеше да се презентира по разно разни филмски фестивали ширум светот и да ја покриеше и онаа другата кампања за промовирање на Timeless.



Bookmark and Share

on Tuesday, December 1, 2009
Не дека нешто сум посебно заинтересиран за тоа колку луѓе ќе ги вратат од граница, ама мислам дека ќе ги има повеќе од вообичаено според моите сомнителни досегашни анализи на македонскиот интелект. Во многу случаи македончето прави гафови, со своето "знаење" преродбеничко што го носиме дури од Аристотела. Ме насмеа иронично идеајата да се даде водич за однесување на граничен премин во земјите од ЕУ, па си викам дај да си ги ставам овде да не барам после во архивите на дневните весници. Мојата маленкост признава дека ќе треба пред да го наполнам мојот убав ранец за пат со неколку партали, ќе треба и да знам што документчиња пред тоа ќе треба да си ставам во малото скришно торбиче што го носам на врат обесено под облеката како на времето клучот да не го изгубам или некој ми го украде. :)
...(ова не беше за кажување, ама ај)

Копиран водич кој денес го објави "најпопуларниот весник Вест" за тоа како да не те вратат од граница:

Со­ве­тот на ЕУ вчера (30.11.2009) донесе одлука со која ја промени регулативата 539/2001 на Унијата со основна точка која вели дека Македонија, Црна Го­ра и Србија се префрлаат од црната на белата Шенген листа. Втората точ­ка вели дека граѓаните на овие три земји се "ослободени од обврската за вадење визи за краткорочен престој, но без можност да работат во др­жа­ви­те членки на ЕУ". За работа во ЕУ потребна е посебна работна доз­во­ла од земјата за која се аплицира.
Во одлуката стојат и следниве технички детали за спроведување на оваа од­лу­ка:

- влез во земја од Шенген зоната важи само за лица со биометриски па­сош (досега се издадени над 600.000 такви пасоши, што е 75 % од гра­ѓа­ни­те што поседуваат пасош)
- прес­то­јот во Шенген зоната може да биде до вкупно 90
де­на во рок од шест месеци
- за престој подолг од 90 дена потребна е посебна дозвола,
ко­ја ја издава амбасадата на соодветната земја
- по­жел­но е патниците да имаат здравствено или патнич
ко осигурување, резервација за хотел или, пак, информации
за лицето кај кое ќе престојуваат (роднина, пријател и
слич­но)
- га­ран­тно писмо од лицето кај кое ќе се престојува не е
за­дол­жи­тел­но, освен ако со него се потврдува дека тоа ќе
ги сноси трошоците за престој во земјата
- пог­ра­нич­ни­те власти ќе го имаат дискреционото право
да прашаат со колку финансиски средства располага патникот
и да проценат дали тие се доволни за престој во конкретната
зем­ја
- ако случајно на патникот му биде одбиен влез, тој ќе
тре­ба да добие писмено образложение, по што ќе може да
се жали во соодветната амбасада.


Не дека се многу технички пикантерии, но ете се потребни да се знаат. Јас ги прочитав во весник, сега ги копирав овде и пак ги прочитав, откако ќе ги постирам пак ќе ги прочитам Вака на три пати прочитано со Европски дух во мене и во сон да ме разбудат ќе знам што се треба да имам со мене освен четката и пастата за заби и чешелот. ...ова за да не ме чешлаат на граница.

Епа младино, ќе се видиме во Париз!
...ако не таму во Берлин.. а и што мора да се видиме!
авионот може да полета, ви посакувам пријатно летање овај драјвање!

фотографијата е на Иван Илиев - Space between here and there



Bookmark and Share

Related Posts with Thumbnails